Gratis fragt ved køb over 500 kr. med GLS  |  Forsendelse: Hver onsdag

Handelsbetingelser

Priser

Alle ordrer pakkes og sendes hver onsdag, og du kan forvente en leveringstid på 3-5 hverdage, hvis ikke andet er oplyst på den pågældende vare, dog afhængig af, hvor i Danmark, der skal sendes til. Vi bestræber os da på at levere inden for 1-2 dage efter hver onsdag hvor alle ordre bliver pakket.
Du er også altid velkommen til at hente dine produkter selv i vores butikker, hvis dette ønskes. Vi opfordrer dig dog til at ringe til det pågældende showroom først, og aftale mødetidspunkt og praktik.

Vi bruger et transportfirma eller Post Danmark til levering. Ved levering med fragtfirma bliver møblerne pakket forsvarligt på engangspaller og leveringstidspunktet aftales direkte med den enkelte kunde.

Som kunde er det dit ansvar at undersøge varens tilstand, ved modtagelse af varen, idet Altan-liv ikke dækker omkostninger ved transportskader.

Der tages forbehold for udsolgte varer, tastefejl på priser og udskudt leveringstid hos Altan-Liv’s grossister. Alle kontrakter og faktureringer udstedes på dansk og det er ikke muligt at tilgå efterfølgende fakturaer via vores website. Hvis et nyt eksemplar af fakturaen ønskes tilsendt pr. e-mail, bedes du sende en e-mail til altanliv@altan.dk og vi vil hjælpe dig.

Betaling

Mulige betalingsmåder er:
• Dankort/Kreditkort
• Elektronisk faktura via EAN
• MobilePay
• Kontant (kun butikssalg)

Fragtskade

I tilfælde af fragtskader på dine varer, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt, og senest inden 5 dage efter du har modtaget dine varer, eller har afhentet dem i din lokale pakkeshop.
For at kunne behandle sagen skal vi bruge følgende oplysninger:

 

– GLS pakkenummer.

– Beskrivelse af indhold.

– Fotos af pakkens udvendige flader, af den samlede indvendige beskyttelse samt af de beskadigede varer.

– Det påsatte GLS label skal fremgå tydeligt på et af billederne af emballagen.

– Det er vigtigt, at gemme fragtbrev, alt emballage, varen samt undgå at bruge den beskadigede vare, indtil sagen er afsluttet.

Reklamationsret

Der ydes 2 års reklamationsret på alle produkter købt hos Altan-Liv. Hvis der er yderligere reklamationsret eller garantier vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit af enten vores værksted eller producentens. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke omfattet af reklamationsretten.

Anvendelse af reklamationsret

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles direkte til Altan-Liv inden for rimelig tid, og hurtigst muligt efter manglen eller fejlen er identificeret.
Reklameres der inden for 2 måneder efter at fejlen eller manglen er opdaget, er reklamationen altid rettidig. Der opfordres derfor på det kraftigste til at reklamtionen finder sted så snart fejl eller mangler opdages, og så detaljeret som muligt, idet en hurtigere proces for udbedring vil forekomme.

Forsvarlig returnering

Alle produkter der returneres til Altan-Liv skal være forsvarligt indpakket og i original emballage. Ved tvivl om definitionen af forsvarlig indpakning, anbefaler vi, at der rettes henvendelse til Altan-Liv på mail altanliv@altan.dk eller pr. telefon 52 17 24 66.

Online betaling

Fordele ved online betaling

Når der anvendes betalingskort i vores online butik sparer du som kunde både tid og penge. Hvis der bruges betalingskort slipper man nemlig for både girokort, ekspeditionsgebyr og turen til posthuset – sikkerheden er naturligvis i top. I vores online webshop er det mindst ligeså sikkert, at anvende betalingskort som i en almindelig, fysisk butik.

 

Betalingskort, heriblandt Dankortet, er efterhånden blevet danskernes foretrukne betalingsmiddel i den fysiske verden. På altan-liv.dk kan man bruge sit betalingskort på samme vis som i den fysiske verden. Det gør handel nemmere, både som kunde og som butik, og mindre administration samt papirarbejde sparer værdifuld tid i hverdagen. Man kan naturligvis stadig vælge, at forudbetale beløbet eller betale pr. efterkrav, men det nemmeste er absolut, at betale med betalingskort.

Sikkerhed med online betaling

Ved betalingen med betalingskort indtastes blot kortnummer og kortets udløbsdato. Herefter sendes disse vitale oplysninger i en beskyttet kodet form direkte via vores betalingssystem til PBS, og derefter videre til banken. Det er derfor udelukket, at udefrakommende kan opfange og misbruge oplysninger omkring den enkelte betaling. Den lille hængelås, der dukker op i nederste højre hjørne af skærmen, er tegn på at du befinder dig på en sikker forbindelse. SSL kræver ikke, at der installeres specielt software og diverse plug-ins på din computer. Vores betalingssystem lever derfor fuldt ud op til vores filosofi om, at det skal være hurtigt, nemt og sikkert at handle hos os på internettet.

Sikret mod misbrug

Som Dankort-kunde på nettet er du altid sikret mod misbrug. Man har nemlig til enhver tid mulighed for at afvise en betaling, når man modtager betalingsoversigten. Der er ingen selvrisiko i tilfælde af, at kortet bliver misbrugt på internettet, hvor der benyttes SSL. Dermed er du som kunde bedre sikret end i den fysiske verden, hvor der typisk er en selvrisiko på 1.200 kr.

Data der sendes i forbindelse med køb på Dankort er krypterede – det er altså kun PBS, der kan læse dem. Hverken Altan-Liv eller eventuelle hackere, har derfor IKKE mulighed for at læse dataene.

Hvornår trækkes beløbet fra min konto?

Beløbet for dine produkter trækkes altid først, når disse sendes fra lageret. Hvis nogle af varerne delleveres, trækkes der kun for de varer der sendes på tidspunktet. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end du har godkendt ved købet.

Ved køb af læsejl og andre bestillingsvare trækkes beløbet ved bestilling, da det er produkt der bliver lavet efter specielle mål eller efter bestilling og derfor ikke kan fortrydes.

Brug dit kort med fornuft

Det er vigtigt, altid at betragte dit kort og kortnummer som “følsomme oplysninger”, der ikke bør gives videre til hvem som helst. Det samme gælder de kvitteringer, du modtager, når betalingskortet anvendes i den fysiske verden, idet både kortnummer og udløbsdato fremgår af disse. Brug derfor altid din sunde fornuft, når betalingskortet anvendes.

Mere information

PBS – Bankernes Betalingsservice – har en side på internettet, der forklarer alt, hvad der er værd at vide omkring din betalingssikkerhed på nettet. Derudover har forbrugerrådet og Foreningen for Dansk Internet Handel lavet en særskilt side omkring sikkerhed på internettet – du finder den på https://www.emaerket.dk/forbruger

Fortrydelsesret

I private forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet, og efterfølgende bliver fragtet til kunden har du som kunde 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til kunden. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi hele købsbeløbet. Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Altan-Liv ud fra en mulig salgsværdi. Omkostningerne ved at sende varen tilbage påhviler kunden.

Fortrydelse/returnering

Du kan:
– Nægte at modtage varen fra postvæsnet. I den forbindelse beder vi dig om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks skal returnere varen til Altan-Liv.

 

– Modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til Altan-Liv. I den sammenhæng beder vi dig vedlægge en kopi af fakturaen, som dokumentation for, at den/ de returnerede varer er købt hos Altan-Liv, sammen med den købte vare.

 

– Aflevere varen i butikken inden 14 dage.

Returadressen er:

Altan-Liv
Gammel Kongevej 17-19, st.
1610 København V.

Mærk din pakke “Fortrydelsesret” og vedlæg kopi af købsfaktura som dokumentation for at den/ de returnerede varer er købt hos Altan-Liv. Husk at opgive dine bankoplysninger, så vi kan tilbageføre beløvet til din konto. Beløbet for varerne vil blive indsat på din bankkonto inden for rimelig tid.

 

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. Altan-Liv anbefaler at varen returneres via fragtmand eller Post Danmark. Således elimineres enhver tvivl om hvorvidt, at varen er blevet udleveret til Altan-Liv og kunden har mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Altan-Liv.

Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Altan-Liv, at du retter henvendelse til altanliv@altan.dk eller pr. telefon 52 17 24 66.

Betalingsmuligheder hos Altan-liv

  • Betaling online med Dankort, MasterCard, Maestro og Visa.
  • Betaling online via en bankoverførsel.
  • Betaling online via MobilePay
  • Betaling i vores butik med Dankort eller kontant.

Opdaterer…
  • Ingen produkter i kurven.